Frauke.reismee.nl

Eerste dag in the pearl of Africa

Hi allemaal,

Na een twaaltal uurtjes in de lucht gehangen te hebben ben ik om 3 uur 's nachts veilig geland in Entebbe. Vol spanning afwachten of mijn bagage mij gevolgd was met de 2 tussenstops :)Na mijn visum af te halen was ik super content mijn valies op de band te zien liggen!

Toen ik buiten kwam (in 20 graden!) stonden twee mensen mij op te wachten met een bordje met mijn naam op! Wat een ontvangst!

De auto waarmee ze mij kwamen halen was typisch afrikaans helemaal geweldig maar ze hebben me veilig voor de deur afgezet.

In het huis zijn momenteel nog 6 andere heel toffe en gezellige meiden. Ik ben hier wel de enige Belg.

Om 11 uur werd ik verwelkomd door Ritah de lokale begeleidster. Samen zijn we de stad een beetje gaan verkennen op de boda boda (brommertjes) Wat een helse rit complete chaos af en toe gewoon ogen toe en ni nadenken! Ze leken wel met 1000! De indrukken tijdens de rit waren overweldigend ik wist niet waar eerst te kijken.

Zo veel volk, drukte, muziek, ontzettend veel kraampjes met de zotste dingen eerst. De armoede die je ziet is schrijnend kan je niet vatten en toch loopt iedereen hier rond met een big smile. Kunnen wij heel veel van leren!

Overal op straat word je aangesproken als muzungu (blanke) De mensen zijn hier zo vriendelijk en open, allemaal willen ze een praatje slaan.

Terug thuis heb ik me lekker op ons terras gezet zalig in het zonneke, het loopt hier vol schattige kindjes zo lief!

Nu kruip ik mijn bedje in want lange rit eist zijn tol.

Morgen zalig dagje zwembad en maandag vlieg ik erin! Zo benieuwd naar de kindjes waarvoor ik mee mag gaan zorgen!

Dikke x slaapwel

Reacties

Reacties

Greet stappers

Super tof te horen dat je goed en wel aangekomen bent. Ja het contrast is groot. Maar big smile maakt veel goed. Geniet er van en tot de volgende x

Stephanie Albers

Super happy dat alles ok verloopt liefje! Geniet van uw zwembad en relax dagje en veel plezier op uw eerste dag in het weeshuis xxx

mams

ben superblij voor je dat alles tot hiertoe al vlot verlopen is.en natuurlijk ook benieuwd naar alles wat je gaat meemaken....je droomde er al lang over en nu zit je daar..geweldig toch...
veel plezier in wat je gaat doen en zult beleven schat!!!en een dikke knuffel van een trotse mama xxx

Julie en Wouter

fijn dat alles zo goed ging! Geniet nog van de zo'n en de kindjes....

Zus

Hihi :-) Fiere zus hier!
Je doet dat goed, geniet ervan daar!
X

Ineke Doingoood

Ik had je toch beloofd dat je goed ontvangen zou worden ;-)
Nu genieten van alles dat Oeganda te bieden heeft. Kijk goed rond en verwonder je! Fijne tijd!

Emilia

Fijn te horen dat je goed en wel bent aangekomen ! Ik vind het super dat je je droom hebt gevolgd en ben stiekem een beetje jaloers. Lief dat ik je via deze weg kan volgen, ben ik er ook een beetje bij ????
Geniet er nog van! X

Gerda

Geniet met volle teugen van je "zwart -Afrika" avontuur.
Een moment om te relativeren en dingen in vraag te stellen.
"We reizen om te leren"....indrukken en ervaringen om nooit te vergeten.Alvast benieuwd naar volgende verhalen.
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood